Як порівняння впливає на нашу мотивацію вчити іншу мову?
Вчити іншу мову завжди було і є не просто. Коли спілкуєшся з учнями вперше, чи з батьками учнів, то чуєш досить часто репліки з порівняннями, коли вони починають говорити про своїх знайомих, однокласників, чи друзів, хто дуже швидко опанував певний рівень англійської мови і вражає своїми досягненнями. Проте, чомусь ніхто не згадує про шлях, та кроки, про складнощі та інші важливі моменти по дорозі до прогресу.
Учні переймаються, що вони не встигають за іншими і думають завжди, що вчити мову – це дуже важко і їм не вдасться наздогнати тих, хто вже розмовляє англійською на непоганому рівні. Здогадуєтесь в чому проблема?
Так, проблема існує, і вона полягає в тому, що ми постійно порівнюємо себе з іншими, чи мама/тато роблять це за нас. І так, учень починає думати, що Олесь знає краще англійську, бо йому все вдається просто легше, він дуже швидко вчить слова і розбирається з граматичними вправами, або ще таке: “та в нього просто дуже хороша пам’ять від природи”, що звучить взагалі безглуздо, як на мене. Тому що наша пам’ять запрограмована природою на великі справи)), ми можемо більше запам’ятати і зберегти в голові, аніж собі думаємо і уявляємо.
Головне розвивати її, тренувати, а не “заморожувати”, не займатися постійними зазубрюваннями текстів “слово-в-слово” як то було у школі, використовувати методики для вивчення нових слів, які дозволяють уявляти картинку, візуалізувати процеси в голові та поглинати аудіально все більше і більше інформаціх. Доречі, сьогодні інтерент пропонує нам безліч цінних ресурсій онлайн формату абсолютно безкоштовно, які можуть допомогти вчити іншу мову, ось як наприклад ці спеціально відібрані ресурси The best online resources to learn English
Дорогі учні, перестаньте порівнювати себе з іншими та пригнічувати свою поки що маленьку мотивацію вчитися!!!! Навпаки боріться з лінню, ламайте стереотипи і перетворюйте свої слабкі сторони в сильні))!
Я сама знаю, що коли людина починає слухати історії успіху якихось індивідів, де висвітлюються ключові моменти життя, що привели до успіху, мало хто описує усі деталі та подробиці про те, як людині вдалося вивчити мову на такому хорошому рівні, чи, що було провальним на певному етапі вивчення, через які випробування довелося пройти й скільки вечорів вони лягали спати далеко за 12. І тоді б кожен з нас зрозумів, що ці люди такі ж як і ми, з такими ж земними потребами, бажаннями, слабкостями і тому подібне. Вони нічим не розумніші за нас, це просто у нас формується хибне враження, яке потихеньку спалює мотивацію вчитися і нашу мрію знати іноземну мову.
Вчити іншу мову можна лише прикладаючи зусилля!!!
Правда в тому, що кожний учень, хто вчив мову і продовжує це робити, в процесі вивчення стикається з різноманітними складними моментами, як наприклад плутанина з часами, яких в англійській мові дуже багато, чи правильне використання артикля і так далі. Виклики, значні та незначні поразки не повинні нас зупиняти, це нормально боротися з нерозумінням, робити тисячі вправ на граматику, а потім в один вечір зрозуміти, чому так!!!)) Це мотивує ще більше. Потрібно бути наполегливим, старанним і тоді ціль буде ставати ближчою. Вчити іншу мову (в даному випадку англійську) реально кожному, але підтримувати свій рівень і хотіти більшого потрібно постійно, адже неможливо за 2-3 роки вивчити мову і сказати, що ти її знаєш, а потім не займатися взагалі.
Дуже хочу поділитися з вами одним ресурсом, про який ви не могли не чути – https://www.bbc.co.uk/learningenglish/ Тут ви знайдете шикарні відео та цікаву і надзвичафйно корисну інформацію для покращення своєї англійської
ТОП 5 Популярних Способів Вчити Іншу Мову Не Так Як Усі
Кожна людина народжується зі своїми певними особливостями, які по суті, стають унікальними навичками, і навіть, сильними сторонами. Ми часто не помічаємо їх з дитинства, чи наші батьки, чи навіть, учителі і не використовуємо ці особливості для навчання. Коли до мене приходить новий учень, а його мама одразу ж говорить мені, що “він у мене взагалі не любить писати, постійно заставляємо його і вчителька наша також, а він ніяк, і англійську не хоче робити, лінується вчитися і все тут..” А чи задумувалася мама чи вчителька, що, мабуть, і не треба заставляти його писати, коли він так цього не хоче. Потрібен інший підхід, те, краще розпочати з того, що він любить робити.
Я дізналася, що мій новий учень дуже любить комп’ютери, інги, клацати кнопочками і дивитися відео. Вирішила тихенько і хитро підібратися до нього чимось подібним. Ітак, ми щоразу на уроці використовували аудіювання з невеличким тестом. Хлопчик з мого комп’ютера дивився відео по певній темі нашого уроку, потім слухав його вдруге і я вкінці пропонувала йому поклацати його улюбленими кнопочками і пройти тест до прослуханого матеріалу. Ви не повірите з яким азартом він це робив. А знаєте чому? Бо він хотів щоб вкінці була перемога, йому так подобалося перемагати не лише в іграх, але й виконуючи звичайний тест. В процесі ми і вивчали нові слова і часто грали МеморіГейм. А письмо я все ж давала йому, але не часто. В основному було слухання, говоріння і читання.
До чого я привела вас цією інсорією. Скоріше до того, що коли йдеться про вивченні мови, то потрібно не мучати себе та інших, а розпочинати з приємного, знайомого і близького по духу. Варто використовувати ті методики, які учню будуть близькі відповідно до його особливостей. Хтось із нас візуал, хтось аудіал, кінестетик чи дискрет. Думаю, ви вже чули про таких і не раз. І всі вони ми з вами)). Така диференціація допомагає краще зрозуміти, як людина легко може впитувати потрібну інформацію, сприймати її, засвоювати і використовувати потім. Ну останні два види сприйнятта не дуже популярні сьогодні, але все ж зустрічаються серед учнів.
Які ж ці 5 способів вивчення англійської мови:
- читання іноземною мовою щодня,
- частий перегляд фільмів з та без субтитрів, різних цікавих відео онлайн,
- спілкування онлайн чи вживу з інозумцями, друзями з інших країн, похід у розмовні клуби,
- самостійне проходження граматичних тем з виконанням багатьох вправ та тестів онлайн (цей метод як самостійний не дуже ефективний),
- Заняття з репетитором індивідуально чи у групі, підбір курсів англійської мови онлайн через популярний сервіст Enguide.
Як вчити іншу мову і моя історія
Коли хтось каже мені: “О, як тобі класно, що ти знаєш англійську”, або просто думає, що я дуже легко і швидко вивчила англійську, то це далеко не так. В моїй сільській школі англійська почалася лише у 5 класі, лексику та граматику ми вивчали дуже повільними кроками і розтягувати аж до 11 класу, і зазвичай урок розпочинався завжди із запитання: “What’s the weather like today?”.
Я чітко пам’ятаю день, коли я сказала батькам, що хочу займатися з репетитором з англійської і вже у 8 класі я почала ходити на індивідуальні заняття, а в 9 – вперше потрапила на районну олімпіаду, і через рік у 10 класі я зайняла перше місце в районній олімпіаді з англійської і поїхала представляти свій район на область.
Вступивши до університету Шевченка на факультет перекладу, мені було нереально важко, бо абітурієнти, а пізніше вже студенти-колеги були випускниками далеко не сільських шкіл, а з ліцеїв міжнародного напрямку, коледжів та двомовних гімназій. Я почувалася як не у своїй тарілці, плюс ще та відчутна невпевненість і бурхливе життя столиці лякали й одночасно змінювали мене та заставляли переступати через свою боязливість. Я щоразу загартовувалась і тримала свій дух в порядку)). Також дуже важко було звикнути, що більшість другорядних предметів викладалися в університеті виключно англійською мовою, і потрібно було встигати розуміти і одночасно конспектувати, готуватися до семінарів і не сидіти тихенько, як мишка, а всіма своїми чакрами і блисками в очах показувати професору, що ти все знаєш і можеш.
Було багато моментів слабкості, плутаниці та розчарувань, але я не переставала любити англійську мову і люблю її досі, і читаю досі, спілкуюся, слухаю відео, пісні, переглядаю деякі граматичні моменти і вивчаю нову лексику, допомагаючи іншими полюбити її так само.
Я займаюсь репетиторством уже близько 10 років і рівно стільки ж продовжую її покращувати та вивчати. Регулярність та бажання – це запорука будь-якого успіху! Знайте, що челенджі (виклики) на шляху до гарної англійської будуть у кожного і завжди.
Бажаю кожному з вас дійти до своєї цілі, не звертайте увагу на інших, знайдіть свій темп, відкрийте нові вміння, “розбудіть” свою пам’ять, і, хоча шлях буде не простим, я впевнена, Ваш результат буде чудовим!